BMW 3 Serisi 2012

 BMW 3 Serisi 2012
Okunuyor BMW 3 Serisi 2012


BMW‘nin uzun bir süredir beklenen yeni arabası BMW 3 Serisi sedan, geçtiğimiz günlerde Münih’te yapılan bir toplantıyla tüm dünyaya tanıtıldı. 2005-2011 tarihleri arasında üretilen BMW E90’nın yerini alan otomobil, kökleri 1975 yılına dayanan ve bugüne kadar 12 milyon adet satarak sınıfının standartlarını belirlemiş bir nesle sahip.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012

6. jenerasyon BMW 3 Serisi, önde 37mm ve arkada 47mm daha geniş. 93mm daha uzun olan araba 50mm artan aks aralığıyla artık 2810mm bir uzunluk sunuyor. Seride bacak mesafesi 15mm genişlerken baş mesafesinde 8mm gelişme kaydedilmiş.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


Yeni BMW 3 serisiyle birlikte BMW, 2 adet benzinli ve 2 adet dizel 4 yeni TwinPower turboşarjlı motor duyurdu. Bu motorlarla 6 ileri mekanik ve 8 ileri otomatik vites seçeneği sunulmakta. 8 ileri otomatik vites sistemi sınıfı için bir ilk niteliği taşıyor.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


Motorlara kısaca göz atalım:
BMW 328i: 240hp güç ve 350Nm tork sunan araç 0-100km/sa hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor. Elektronik olarak 250km/sa ile sınırlandırılan azami sürate sahip otomobil 6 ileri manuel vitesle 100km’de ortalama 6.4l yakıt tüketiyor. Bu yakıt tüketimi önceki nesile göre %11 tasarruf anlamına geliyor.
BMW 335i: 306hp güç ve 400Nm tork sunan araç 0-100km/sa hızlanmasını 5.5 saniyede tamamlıyor. Elektronik olarak 250km/sa ile sınırlandırılan azami sürate sahip otomobilin yakıt tüketimi 100km’de ortalama 7.2-7.9l arasında değişmekte.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW 320d: Avrupa’da en çok satan dizel model olan 320d ise 184hp güç sunmakta. 320d EfficenDynamic modeli ise 163hp güç sunuyor. 320d 0-100km/sa hızlanmasını 7.5sn‘de tamamlarken yakıt tüketimi ise 100km’de ortalama 4.5l olarak belirtilmiş, CO2 salınımı ise 118g/km. Aracın son sürati ise 235km/sa. BMW 320d EfficentDynamics ise bir parça daha yavaş ama aynı ölçüde tasarrufa sahip. 8 saniyede 0’dan 100km/sa hıza tırmanan otomobil, 230km/sa son sürate sahip. 100km’de ortalama tüketimi 4.1l iken CO2 salınımı 109g/km.
BMW yeni nesil 3 serisi için 2012 yılında 3 yeni motor daha satışa sunacak, bunlar: 320i(184hp, 270Nm), 316d(116hp, 260Nm) ve 318d(143hp, 320Nm).
Yeni BMW 3 Serisi‘nin de BMW 5 Serisi ActiveHybrid 5 gibi bir hibrit versiyona yani ActiveHybrid 3‘e kavuşması bekleniyor. Xdrive’da beklenen versiyonlar arasında.
6. nesil BMW 3 Serisi, Driving Experince Control adı verilen sürüş sistemiyle Comfort, Sport, Sport+ ve Eco Pro seçeneklerini sunuyor.

Otomobilin opsiyon paketinde Adaptive M süspansiyon, Head-Up ekran, ConnectedDrive bilgi sistemi, Active Cruise Control, Start&Stop, park yardımcısı, eş zamanlı trafik bilgisi gibi özellikler mevcut.
Yeni BMW 3 Serisi önde artık bir gelenek haline gelen böbrek tasarımını koruyor, daha sert bir çizgiyle aşağıya inen burun, daha alçek ve böbreklerle bütünleşen farlarıyla artık daha yırtıcı. Alt tarafta daralan bir çizgiye sahip havalandırma ızgarası köşeli çizgileriyle aracın sportif çizgisini tamamlıyor. Aracın arka tasarımı ise ön tarafa göre daha sade çizgilerle donatılmış, iri farlar aracın olduğundan büyük görünmesine yardımcı oluyor. Bir önceki nesil ile benzeşen yan panel çizgileri abisine daha da yaklaştığını belli eden ve ön tekerden yükselerek arka aydınlatma grubuna ulaşan çizgisiyle oldukça sade ve şık. Otomobil ilk bakışta çok fazla değişime uğramamış gibi görünse de aslında daha iri ve değişmiş.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


İç tasarıma gelince bir BMW klasiği olan sürücü odaklı kontrol elemanları geleneği tam olmasa da dashboarddan gelen tek taraflı parçayla desteklenmiş. Artık alıştığımız rafine kontrol elemanları tasarımı çok yeni izlenimi yaratmasa da genel çizgilerle uyum içinde. BMW aracın iç tasarımına ciddi mesai harcayarak olduğundan daha elit bir havaya bürünmesini sağlamış.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW yeni 3 Serisi‘nin global üretim süreci için 1 milyar Euro harcamış, otomobil Almanya’da Münih ve Regensburg’da bulunan tesislerle birlikte Güney Afrika’nın Roslyn şehrinde bulunan fabrikasında üretilecek.

BMW 3 Serisi 2012

BMW 3 Serisi 2012


BMW M3 2012

BMW M3 2012


6. nesil BMW 3 Serisi 2012‘nin Almanya fiyatları ise 35,500-43,600 Euro arasında değişmekte.
BMW yeni 3 serisiyle Audi A4 ve Mercedes Benz C Serisi’ne karşı olan suskunluğunu bozmuş oldu, serinin satış lideri olup olmayacağını ise zaman gösterecek.
BMW 3 Serisi 2012’nin tanıtım videolarını buradan izleyebilirsiniz.

Yapılan Yorumlar
  • pundu dedi ki:

    Ama bu hakkat guzel olmus.. tabi ötv turkiye&#39deki satislarini nasil etkiler bilemem

  • barılş dedi ki:

    yazıda dedikleri gibi çok fazla değişim yok gibi ama ben arabayı görünce çok beyendim. hele bu ötv artışından sonra 316d uygun fiyatlı olursa ki 320d için 35500 yuro dendiğine göre olur bence direkt alınır. merso c180 de 1.6 ama benzinli, mercedesin biran önce 1.6 dizel sunması şart.araba çok güzel olmuş bi daha bi daha baktırıyor, hele o mavi çizgili iç çok şahane valla

  • Koray dedi ki:

    Çok güzel olmuş max hız kaç acaba ?

  • otto dedi ki:

    bu araç bmw için gerçekten yenilikçi bir çizgi taşımıyor fakat 5 ve 7 serisi arasındaki benzerlik 3 serisine taşınmış oldu. 1 serisinin ayrık yapısı dışında artık serilerin şekli belli oldu diyebiliriz. artık cls&#39ye rakip olacak 4 kapılı 6 ya da dedikoduları dönen 4 serisini bekleyebiliriz. eğer bmw 316d&#39yi türkiye&#39ye getirmekte geç kalmazsa dizelleri 2 litreden başlayan audi ve mercedes&#39e fark atabilir, hele şu ötv zamlarından sonra satış patlaması bile yaşayabilirler.

  • alnur dedi ki:

    otomatik fites teknolojisi nereye gidiyo belli deyil, 8 ileri otomatik diyor adamlar yahu bizim nissan da 4 vardı

  • osman dedi ki:

    bu çiftli turbo işleri iyi oldu, millet çıkmış daha arabayı görmeden 316 dizel gitmez diyor ama millet 1.5l motorla cip taşıyor

  • cenk dedi ki:

    bu araba türkiyeye nezaman gelcek bide fiyatı nolcak, tşkrlr

  • orhan k. dedi ki:

    bende şans olsa zaten ulan yeni 320d almıştım ikinci elden yapılır mı bu ya, oofff yakıyo alet canım yandı valla

  • çok zor dedi ki:

    Almanya fiyatı 35-43 euro arası. Bizde ötv vs. 200.000 TL den başlar:)

  • Muhammed dedi ki:

    Ötv olmazsa itv atv utv filan olur misal. illa ki türk insanimiz garibim kaz gibi yolunuyor. aslinda butun dunyada bu segmetlerdeki arabalara normal renoult megana biner gibi biniyolar normal bi araba alip kullaniyolar ama bizim ulkede bu araba sanki lamborghini yada ferrarri aliyoruz zannediyoruz ötvsi kdvsi vergileri yakit masrafi bakimi makimi filani fistani bize luks bisey aldik hissi veriyo ya sacmalik bu ya insanimiz teknolojiden herseyi boyle aliyor garibim insanimiz 100 sene gerideyiz ya hala baska da bise demicem….

  • DemirDamlasi dedi ki:

    Türkiye&#39ye giren bir malın nekadara mal olduğu önemli değil, insanların beğenisi hatta ihtiyacı netice talebi fazla ise cart vergisi curt vergisi ile vatandaş yolunur. Ama iki taraflı bakmak lazım olaya, bir tarafda kolaya ilaç koymaya hazırlanan Alço var, bir yandan da zaten ezelden beri eziiim ezim ezilmeye suyu çıkarılmaya, herşeye alışmış vatandaş Ahuuuu…. Bizde bu Ahuuu luk varken, çok Nuri Alçoları, Coşdunları, Vergileri kabul ederiz biz. Neyse,

    Arkadaşlar, 3.16 da 3.18 de 1.600 cc olarak anladım ben 2012 3 serisi ile ilgili okuduğum haberlerden. Ayrıca, BMW nin 3.20d de yaptığı, bir 163 hp, bir de 184 BeygirGücü olayını, satın alacağınız 3.18d de dışardan yapabiliyor ve aleti 147 Hp den 184 Hp ye çıkarabiliyorsunuz. BSR gibi bir ChipTuning markası yapıyor bu işi… BMW nin parçası da gerçekten harcı alem bulunuyor, sağlamlığı da biliniyor…
    Son olarak, eski 3 kasada, spart ve comfort süspansiyon ayarı yoktu diye biliyorum bunda var… Sonra şu Çift Kavramalı ZF şanzıman yani 8 vites harika bir olay, yani bu aletin kasa 5 ve 7 kasaya göre daha hafif dolayısıyla motorun vites değiştirmelerinde inertia, yani atalet düşük olduğu için mükemmel ötesi olur diye umuyorum. Head up display i de renkli olarak bir kaç kez kullanmıştım, gerçkten harika bir lüks katıyor 3 serisine, daha önce yoktu…
    Benim bundan önceki 3 seriisnde özellikle şikayetçi olduğum iç donanımın kalitesizliği ve aşırı sadeliğiydi. Fakat burda adam akıllı bir dizayn yapmışlar… Ez cümle, çok güzel görünüyor.. Çok artıları var…. Ama EN BÜYÜK PROBLEMİİİİİ.. biz buna 35-40 bin Euro ya değil, 70 bin Euro civarında ki rakamlara binebiliriz ancak….

    Hiç kimsenin aklına gelmiyor mu toplu fakat HUKUKİ bir eylem yapmak… Mesela İnsan Hakları Mahkemesine gidip, yaw kardeşim bu devletimin Araç, Plaka, ötv, cart curt vergilerinden bezenler bir sitede toplansın, bu siteden insanlar elektronik imza veya benzer bir yolla GERÇEK KİŞİ olduklarını ipat ederek şikayetlerini bildirsin…. Bu insanların ÇOK CÜZZİ katılımlarıyla bir avukat ordusu tutulsun ve İnsan Hakları Mahkemesine gidilsin….
    Emin olun, bende gayet vatanını devletini seven sayan bir insanım…. ama bunlar yanında bende millet, ümmet sevgisi de var… benim milletim, yabancının rahatlıkla bindiği araçlara böyle itilip kaktırılarak binmesin… Hiç denediniz mi bir Avrupalıya, sizde ki 32.000 Euroluk arabaya biz Türkiye de 60.000 Euroya biniyoruz demeyi…. Ben defalarca, belki 50 kez denemişimdir… İstisnasız HİÇ BİRİ İNANMIYOR.. ve hayretler içerisinde, “nasıl razı oluyorsunuz” diyorlar….

    Ama korkarım cevap da belli değil mi? Biz Türk&#39üz, şikayet eder, söylenir, hatta okur öğrenir, fakat yinede boyun eğeriz…. öyle değil mi sayın arkadaşlar…

    İnsan hakları mahkemesine baş vurmayı, Ülkeni Devletini şikayet mi ediyor olmakla sakın karıştırmayalım arkadaşlar, ben bu develtim, ülkem ve milletim için canımı veririm.. hepimiz veririz… fakat, hani demokrası, hani İnsan Hakları… biz Devletçi, Milletçi isek, Demokrasiye inanıyorsak, İnsanların NORMAL OLARAK sahip oldukları hakları istememizin ne gibi bir fesatlıkla alakası olabilir.

    İnsan hakları mahkemesinde, 1.000 adetten fazla bir insan grubunun müzdarip olduklarını söyledikleri sorunda, Mahkeme Davayı Red edemez. Böyle bir dava olursa, Maliye Bakanlığının Görevlendirdiği avukatlar, Almanya, İngiltere, Fransa, bırakın buraları, Malezya, Suriye (eski haliyle) ve diğer ülkelerde Nihai Kullanıcı yani vatandaşların 32.000 Euroya bindiği otomobil, Türkiye&#39ye gelinceye kadar nasıl 65.000 Euro olabiliyor sorusuna cevap vermek zorunda kalırlar… Mahkeme de ölçer biçer, yanlış bir mali uygulama der… bittiiii gitttiii.. Ayrıcaaa, böyle bir davada eminim 10.000 ve katları birikim olur insanlarımızdan.. veee bu davaya bakacak daaa çoook güzel avukatlar talip olurlar…..
    NE DERSİNİZ?

  • Seih dedi ki:

    3.20d manuel bu sefer borusan turkiyeye getirse cok iyi olacak ilah otamatikmi kullanacagiz

  • Mertcan Çeliık dedi ki:

    DEMİR DAMLASININ yaptığı yoruma 100 katılıyorum helal olsun Türkiye, ancak bu kadar guzel anlatabilir fakat bunun gerçekten uygulanması gerektiğini düşünüyorum arabadaki vergileri geçtim bi de bunun benzini var ve gerçekten söylenmekten başka bişey yapmıyoruz.

  • kadir dedi ki:

    slm arkadaşlar bu aracın 320d 2000 motorlu olanına yeni yazıldık bizede zaten resimlerini görebildik bu araç 55 000 euro yazıldık hayırlısıyla bekliyorum ve bu araçlar 7 yıl degişmeyecek borusan genel müdürlügün demesiyle

  • hsan dedi ki:

    bazı arkadaslar otomatik mi kullanacağız diyor.amerika japonya ingiltere almanlar hatta araplar bile nerdeyse düz vites kullanmıyor.düzvites daha performanslıymış hadi be yeni çıkan sanzımanlar çift kavrama 8 ileri vites ve insanın değiştiremiyeceği kadar hızlı vites değiştirme.kolaysa düz vitesle 3.20i geç bakıyım.doğancı arkadaşlar biraz gerçekci olun

  • mehmet dedi ki:

    320 d hertürlü arabayı bozar 2 lt motor altında dizel saçmalık bence hele bmw hiç yakışmaz. performans düşük olur.

  • Cem Burak SERDENGEÇTİ dedi ki:

    Ben,320d&#39yi 13.03.2012 tarihinde aldım.Performansı oldukça çok iyi.Yokuş falan vız geliyor.Ben Nevşehirden Ankara&#39ya 90-100 arası km.ile ve 2 kişiyle 290 km&#39de 49 Tl yaktı.Yakıt yuro dizel.Aracın ağırlığı ise 1505 kğ.&#39dır.Twin Power turbo (tek turbolu)Otomatik vites.Her ışıkta firene basınca motor stop ediyor.Işıklar yeşile dönünce firenden ayağınızı çekince çalışıp, gazlayınca yola devam ediyorsunuz.Eğer gaza köklerseniz arkada araç yok.Allah herkese versin.Beygir gücünü unutmuşum 184 hp.İyi günler…

  • eselans dedi ki:

    ötv:öptüm türk vatandaşları

  • fatih dedi ki:

    arabamız olmayınca yorumda yapamıyoruz.Allah olmayanlara da versin.

  • mustafa dedi ki:

    yeni kasa almak benim için şuan hayalden öteye geçemez. 2005-2006 modelinin yani e 46 dan sonra çıkan ilk kasanın(e90) manuelini almak ne kadar doğrudur. otomatikler cabuk arıza yapıyo ve masraflı oluyo diye bi sylentıdır gidiyor. manuelini bulmak ayrı bı sıkıntı zaten.ben de otomatık keyfını sürmek istiyorum. kullanan arkadaşlar varsa fikir verebilri mi?

Bir Yorum Yapın